1. ZAKRES WEWNĘTRZNEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem jest integralną częścią systemu zarządzania organizacją, która jest ukierunkowana na osiągnięcie celów spełniających odpowiednio potrzeby, oczekiwania i wymagania stron zainteresowanych. Funkcjonujący w Clinice System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem jest wdrożony
i udokumentowany zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2015 oraz Ustawy
z dnia 16.06.2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, i obejmuje cały zakres działalności Cliniki z wyłączeniem wymagań podanych w rozdziale 8.3
w zakresie „Projektowanie i rozwój wyrobów i usług”. Powyższe niestosowanie nie wpływa na zdolność Cliniki do dostarczenia usług, które spełniają wymagania klienta i wymagania mających zastosowanie przepisów, jak również na odpowiedzialność organizacji do zapewnienia zgodności jej usług medycznych oraz zwiększania zadowolenia pacjentów.
2. POWOŁANIA NORMATYWNE
W roku 2024 właściciele Przychodni Clinika podjęli decyzję o wdrożeniu Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem zgodnie z wymaganiami Normy PN-EN ISO 9001:2015 oraz Ustawy z dnia 16.06.2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.